Vijesti

Sustavno i redovito korištenje najmodernije tehnologije u učenju i poučavanju, adekvatna infrastruktura i računalna oprema u svim školama u Hrvatskoj kao i brojni razvijeni digitalni obrazovni sadržaji i e-usluge za nastavne i poslovne procese te niz edukacija za razvoj digitalnih kompetencija školskih djelatnika – samo su neke od prednosti koje donosi CARNET-ov program e-Škole.

Program, punog naziva “e-Škole: Cjelovita informatizacija procesa poslovanja škola i nastavnih procesa u svrhu stvaranja digitalno zrelih škola za 21. stoljeće” je započeo još u ožujku 2015. godine pilot projektom u kojem je sudjelovala 151 hrvatska škola. Pilot projekt „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ provodio se do kraja kolovoza 2018. godine. Glavni rezultat pilot projekta je povećanje razine digitalne zrelosti 10 posto hrvatskih osnovnih i srednjih škola.

Na temelju iskustava i rezultata pilota CARNET je u rujnu 2018. godine krenuo s provedbom druge faze programa „e-Škole: Razvoj sustava digitalno zrelih škola (II. faza)” u vrijednosti od 1,3 milijarde kuna. Odlukom Ministarstva znanosti i obrazovanja do 31. prosinca 2022. godine digitalno će se transformirati nastavni i poslovni procesi u svim školama u Republici Hrvatskoj financiranima iz državnoga proračuna.

ICENT kao partner sudjeluje u aktivnostima koje se provode u elementu “Sigurnost” s ciljem postizanja zadovoljavajuće razine sigurnosti CARNET mrežne infrastrukture, infrastrukture podatkovnih centara, sigurnosti ustanova i javno dostupnih usluga i aplikacija. U sklopu projekta provode se istraživačke aktivnosti s ciljem poboljšavanja i održavanja kibernetičke sigurnosti informacijskih sustava e-Škola. Kako bi se postigli ciljevi paralelno se radi na dvije aktivnosti:

–              istraživanje i modeliranje automatskog i na zahtjev skeniranja kibernetičkog prostora e-Škole uz korištenje strojnog učenja i umjetne inteligencije i testiranja mogućnosti primjene strojnog učenja i umjetne inteligencije za poboljšanje rezultata provjere ranjivosti i interpretacije dobivenih rezultata

–              istraživanje i modeliranje pronalaska kompromitiranih internet servisa u kibernetičkom prostoru RH uz korištenje strojnog učenja i umjetne inteligencije kako bi se korisnike moglo uputiti na provođenje korektivnih i preventivnih akcija.

Više o programu e-Škole pročitajte na www.e-skole.hr